Młodzi bardziej wierzą w media społecznościowe

Media społecznościoweAmerykański portal POLOTICO opublikował wyniki badań, według których młodzi ludzie bardziej wierzą w informacje polityczne, publikowane w mediach społecznościowych, niż w mediach tradycyjnych. Czy mamy do czynienia z przełomem w myśleniu? Media społecznościowe staną się czwartą władzą?Badanie zostało przeprowadzone przez Uniwersytet George’a Washingtona. Przeprowadzono jest, ponieważ zauważono, że kandydaci na prezydenta Stanów Zjednoczonych w ostatnich wyborach znacząco zwiększyli swoją obecność na Facebooku, Twitterze i innych portalach społecznościowych. Okazało się, że bardzo słusznie.Kandydaci muszą być autentycznie zaangażowani w swoją obecność w mediach społecznościowych – skomentował wyniki David Rehr, profesor Uniwersytetu George’a Washingtona. – Muszą to brać na poważnie, ponieważ ludzie liczą się z informacjami pochodzącymi z tego źródła.Jednak przejdźmy już do samych wyników. W przeprowadzonym badaniu okazało się, że aż 66% ankietowanych wyżej lub na takim samym poziomie ceni sobie informacje polityczne, pochodzące z mediów społecznościowych, niż z mediów tradycyjnych. Jeśli weźmiemy pod uwagę osoby poniżej 25. roku życia, to odsetek ten rośnie do 71%.Takie wyniki mogą zaskakiwać, ponieważ w sieci pojawia się wiele informacji, które są niesprawdzone lub po prostu nieprawdziwe. John Kagia – dyrektor ds. strategii w firmie ORI – powiedział, że sieć wyrobiła w sobie coś w rodzaju mechanizmu autokorekty.– Bardzo szybko są wykrywane informacje, które nie są zgodne z prawdą. Dzieje się to dużo szybciej, niż kiedyś – powiedział Kagia.A skąd się wzięła ta wiara w informacje? Najprawdopodobniej z tego, że media społecznościowe dają wrażenie więzi, a czasem nawet koleżeństwa lub przyjaźni.– Jeśli widzimy, że coś zostało opublikowane przez osoby, które lubimy, to jesteśmy w stanie bardziej w to uwierzyć – skomentował Kagia.Dominującym mediów okazał się Facebook, z którego korzystało 74% badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się Twitter (46%) oraz LinkedIn (32%). Jednocześnie 37% osób deklarowało, że do przeglądania portali społecznościowych używa smartfona, a 16% tabletu.Badanie przeprowadzono na 806 użytkownikach mediów społecznościowych. Margines błędu to mniej więcej 3,45%.Źródło: POLITICO